• تاريخ :
     ۱۳۹۵/۰۸/۲۶ 
برگزاری جلسه سخنرانی علمی با عنوان نقش بسته بندی بر افزایش صادرات با رویكرد تحلیل رفتار مصرف كننده مركبات

برگزاری جلسه سخنرانی علمی با عنوان نقش بسته بندی بر افزایش صادرات با رویکرد تحلیل رفتار مصرف کننده مرکبات در پژوهشکده مرکبات و میوه‌های نیمه گرمسیری

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده مرکبات و میوه‌های نیمه‌گرمسیری، سخنرانی علمی با عنوان نقش بسته بندی بر افزایش صادرات با رویکرد تحلیل رفتار مصرف کننده مرکبات توسط آقای مهندس رسول آمی سماء محقق پژوهشکده مرکبات و میوه‌های نیمه گرمسیری، در روز چهارشنبه 26 آبان 95 با حضور آقای دکتر گل‌محمدی ریاست، معاونین، روسای گروه‌ها و ایستگاه‌ها، اعضای هیئت علمی، محققین و کارشناسان در سالن جلسات برگزار شد.

این سخنرانی با هدف اصلی بررسی نقش و اهمیت بسته‌بندی بر افزایش صادرات مرکبات ایران و اهداف فرعی بررسی تأثیر رنگ، انداره، نوع و طراحی بسته‌بندی بر رفتار مصرف کننده در خرید محصول مرکبات در سه محور مبانی نظری و مروری بر منابع، محور اهمیت صادرات و وضعیت آماری صادرات ایران و جهان و محور نتایج پروژه پژوهشی در قالب آزمون فرضیات،  ارتباط بسته بندی و صادرات تحلیل شد.

در جهان حاضر، گسترش بازار و جذب مشتریان جدید و حتی حفظ مشتریان موجود، نگرانی بسیاری از بنگاه‌ها است.   از این رو به دلیل فشارهای رقابتی بسیار شدید، شرکت ها و سازمان ها از روشهای مختلف ترویج فروش و بازاریابی استفاده می کنند تا بتوانند مصرف کنندگان را قانع و یا حتی وادار کرد که از بین مارک های مختلف، کالای مورد نظر آن ها را خریداری کنند. این شرکت ها با توجه به نوع فعالیت خود، از روش های متفاوتی مانند کیفیت عالی؛ قیمت مناسب؛ خدمات خوب؛ برخورد مناسب با مشتری و غیره استفاده می کنند تا رضایت مشتریان را جلب کنند .یکی از روش هایی که شرکت ها بدین منظور به کار می برند، استفاده از بسته بندی شیک و با کیفیت بالاست. ارتباط بین بسته بندی و مشتری به وسیله ی متغیرهای زیادی مانند رنگ؛ تصاویر؛ طرح؛ شکل؛ اندازه وغیره برقرار می شود. انتخاب بسته بندی مناسب جهت صادرات، سبب می گردد تا این اطمینان حاصل شود که کالاهای صادراتی بدون هیچ ایرادی به مقصد مورد نظر ارسال گردند. بطور کلی بسته بندی بعنوان یک فروشنده خاموش نقش مهمی را در بازاریابی و صادرات محصولات ایفا می نماید که می تواند هویت یک کالا، در بازارهای بین المللی و صادراتی باشد . یكی دیگر از ابعاد مثبت بسته بندی ایجاد ارزش افزوده می باشد که از دو بعد مورد ارزیابی قرار می گیرد: بعد ملی که سبب افزایش سطح درآمد ملی می گردد و بعد بین المللی که سبب افزایش ارزش محصولات صادراتی گشته و اثر مثبتی بر تراز بازرگانی کشور می گذارد. با توجه به اهميت بسته بندي در صادرات، ارزش افزوده به کالا، وجلب توجه مشتري براي خرید کالا، پژوهشگر براین باور است که پژوهش درباره ي تأثير بسته بندي در افزایش صادرات با رویکرد تحليل رفتار مصرف کننده محصولات مرکبات در کشور حائز اهميت می باشد .

منبع خبر
روابط عمومی پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.15.0
    V6.1.15.0